Dlaczego odchodzisz?

  • Vendoria
  • Kategoria: poradnik

Masz swój salon? Sprawdź jakie wymagania musisz spełnić, by od 18.05 przyjmować klientów!



 


Czekasz z niecierpliwością na możliwość otwarcia swojego salonu?
Dotarła już do Ciebie wiadomość, że od 18 maja będziesz mógł na nowo przyjmować swoich klientów? To bardzo dobra informacja - cieszymy się razem z Tobą!


Jako właściciel firmy prawdopodobnie osobiście odczułeś to, że z powodu kwarantanny branża beauty jest jedną tych najbardziej poszkodowanych.

My także jesteśmy przedsiębiorcami i rozumiemy Twoją trudną sytuację. 
Podziwiamy Twój trud udźwignięcia tego, co było i co - mamy nadzieję - już nie wróci.

 

Większość Polaków pytanych o to, za czym tęskni najbardziej, wymienia m.in. wizytę u fryzjera lub kosmetyczki.
Nie dziwi więc fakt, że w Internecie czy telewizji wszyscy mówią o tym, że od 18 maja będzie prawdziwy boom na te właśnie usługi. 
Czyż nie jest to dla Ciebie doskonała wiadomość?


Terminarze wizyt zapełniają się bardzo szybko. Ale – pamiętaj o tym - każdy kij ma dwa końce.
Są to dobre i złe strony tego, co nas czeka - koniecznie zadbaj o właściwe przygotowanie salonu i zespołu Twoich pracowników.

Powinieneś w sposób szczególny zadbać o to, by wykorzystać czas powrotu do jako takiej normalności w sposób jak najlepszy!

Bezpieczeństwo w salonie fryzjerskim i kosmetycznym w dobie pandemii / koronawirusa.

Pamiętaj o tym, że zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, warunkiem otwarcia i prowadzenia biznesu jest spełnienie szeregu wytycznych. Ważne też będzie zachowanie zaostrzonego reżimu sanitarnego.
Dotyczy to zarówno Twoich pracowników, miejsca wykonania usług, jak i klientów, którzy odwiedzają Twój salon.

Jakie są ogólne wytyczne dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych?

W Polsce i na świecie rozpoczyna się powolne odmrażanie gospodarki.
Wiele aspektów życia społeczno-gospodarczego zostaje stopniowo przywracanych.

Przy otwarciu salonów konieczne było wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa. 
To wszystko w trosce o zdrowie klientów oraz osób prowadzących swoją działalność usługową.

Lista 13 warunków funkcjonowania salonu fryzjerskiego i kosmetycznego

  1. Umawiaj wizyty z klientami w możliwie jak najbezpieczniejszy sposób, czyli przez telefon lub internet.
  2. Powinno się obsługiwać tylko osoby zdrowe.
    Przed wizytą w salonie należy wykonać pomiar temperatury ciała oraz przeprowadzić krótką ankietę na temat ogólnego stanu zdrowia klienta.
  3. Liczba klientów w salonie powinna być ograniczona – najlepiej więc przyjmuj ich w odpowiednich odstępach czasowych.
  4. Eksperci epidemiolodzy na czas pandemii rekomendują rezygnację z poczekalni.
    Rzeczy osobiste klientów przechowuj w taki sposób, żeby nie stykały się z przedmiotami innych osób oraz wyposażeniem salonu.
  5. Bardzo ważne jest zachowanie bezpiecznej, 2 metrowej odległości między klientami.
  6. Jeśli w salonie jest kilka stanowisk pracy, należy zachować między nimi 2 m odstęp, zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia     https://gis.gov.pl/aktualnosci/wytyczne-przeciwepidemiczne-glownego-inspektora-sanitarnego-z-dnia-13-maja-2020-r-dla-funkcjonowania-salonow-fryzjerskich-w-trakcie-epidemii-sars-cov-2/
    Jeśli fizycznie jest to niemożliwe, konieczne będzie ustawienie przepierzenia pomiędzy stanowiskami pracy.
  7. Każda z osób przebywających w salonie powinna mieć założoną maseczkę oraz nałożone jednorazowe rękawiczki (lub zdezynfekowane ręce).
    Sugeruje się, aby fryzjer lub kosmetolog, w trakcie wykonywania zabiegu, miał nałożoną przyłbicę.
    Należy pamiętać o tym, by skutecznie zasłaniać oczy, usta i nos. Dla dobra siebie i Twoich klientów.
  8. W trakcie wykonania usługi Twoi pracownicy powinni korzystać ze specjalnej odzieży ochronnej – jednorazowej lub materiałowej - do dezynfekcji i późniejszego, wielokrotnego użytku.
    W tym celu używaj specjalnych fartuchów, peleryn i ręczników tekstylnych.
    Materiały, które zostały użyte do zabiegu, powinny zostać wyprane w min. 60 stopniach.
    Po każdym kliencie miejsce pracy musi zostać dokładnie zdezynfekowane.
  9. Po każdym zabiegu należy zdezynfekować akcesoria używane w jego trakcie.
  10. Na czas trwania pandemii nie rekomenduje się serwowania klientom kawy i herbaty.
    Ograniczysz w ten sposób możliwość przenoszenia się wirusa.
  11. W trakcie pracy nie używaj telefonu komórkowego. Ten jak klawiatura, niedezynfekowany, stanowi źródło wielu zarazków.
    Podobnie jak w innych branżach – preferowana forma zapłaty za usługę to płatność kartą płatniczą.
  12. Rekomenduje się tymczasowe usunięcie testerów produktów.
  13. Pamiętaj o tym, by zdezynfekować powierzchnie kontaktowe (klamki, poręcze), pomieszczenia i urządzenia - najlepiej kilka razy w ciągu dnia.
    Do dezynfekcji salonu najlepiej użyj produktów, które zawierają olejki eteryczne i nie są tylko rozcieńczonym spirytusem.

W branży fryzjerskiej, jak i kosmetycznej, zapach odgrywa ogromną rolę i ma duży wpływ na nastrój Twoich klientów. 
Dla nich pobyt w salonie piękności to przyjemność. Można to porównać do nagrody za dobrze wykonane zadanie.
Wyobraź sobie co  czułbyś, będąc na miejscu klienta, siedząc na fotelu i czując wokół siebie zapach spirytusu, rodem salonów z czasów PRL-u? Byłoby to dla Ciebie przyjemne?

Zadbaj w pełni o swoich klientów i wybierz płyn, który podkreśli i dopełni profesjonalny wizerunek Twojego salonu.

Dodaj komentarz